V dnešnej dobe je problém spýtať sa niekoho ako sa má a nedostať ako odpoveď „nestíham.“
Tony Crabbe neprichádza s ďalšou knihou o time-menežmente. Zvolil si úplne opačný prístup – nabáda ľudí, aby nerobili viac vecí naraz, odmieta multitasking, vyzýva ľudí, aby boli „off“, aby striktne oddeľovali svoj pracovný čas od voľna. A presne tak vedie čitateľov k úspechu.
Dôležité je poznamenať, že podľa autora je úspech v dnešnom svete už niekde inde – nejde o to spraviť čo najviac, ale zanechať po sebe stopu, robiť veci pozorne a dôkladne.
Autor napísal túto knihu, pretože si uvedomuje, že zaneprázdnenosť ničí naše zdravie, vzťahy, šťastie, a napokon – čo by sme nečakali – má zlý vplyv na našu kariéru.
Žijeme vo svete, v ktorom je všetkého veľa a kvantita je jediné kritérium. To bohužiaľ zmeniť nemôžeme, ale môžeme zmeniť svoj prístup k práci. A hlavne k životu.
Žijeme vo svete, v ktorom je všetkého priveľa: priveľa práce, priveľa informácií a priveľa neistoty. Za tú chvíľu, čo ste si prečítali pár prvých odsekov tejto knihy, si ľudia poslali 200 miliónov mailov. V poslednej minúte nahrali do vášho počítača obsah troch dní. Za posledných 10 sekúnd objavilo 10 ľudí prvýkrát internet a mail a pridali sa k tomu hluku. Žijeme vo veku, v ktorom sila počítačov a rýchlosť pripojenia internetu spolu s množstvom informácií a zábavy exponenciálne narastajú. Uznávaný spisovateľ a kronikár moderného života David Foster Wallace opísal naše prostredie ako prostredie „totálneho hluku“11, v ktorom sme neustále bombardovaní „prekypujúcim praskaním“ nekonečných informácií, komunikácií a možností. Vo svete nadbytku sme súčasne prestimulovaní i znudení; obohatení i prázdni; so všetkým spojení a predsa izolovaní a osamelí.
Pracovníci informačných médií v posledných 20 rokoch mali pocit, akoby pili z vodnej fontány, z ktorej sa stala požiarnická hadica. Jednoducho platí, že keďže sa nástroje na zvyšovanie produktivity zlepšujú, vyrábame viac. Keďže sa nám ľahšie komunikuje, komunikujeme viac. Keďže sa svet stáva internacionálnejším, viac ľudí sa pripája k medzinárodnej komunikácii. Keďže sa zvyšuje výkonnosť technológií, firmy očakávajú oveľa viac od oveľa menšieho počtu ľudí. Keďže sa cítime neistejší, menej si dôverujeme, skrývame sa za ochrannú silu prepracovanosti. Každá akcia, na ktorú sa podujmeme, každý mail, ktorý pošleme, pôsobí ešte na niekoho iného. A aby sme všetci boli schopní robiť viac; vytvárame viac práce pre iných a tí na oplátku viac robia, čo znamená, že všetci máme viac a viac požiadaviek na seba.
ISBN 978-80-8111-239-3
Rozmer: 145×227
Počet strán: 360